Vedtægter Vedtægter for Foreningen Hammel Hundeskov
1) Foreningens navn, formål og hjemsted:
Navn: Foreningen Hammel Hundeskov
Formål: Foreningens opgaver er at vedligeholde og udvikle Hammel Hundeskov i samarbejde med Favrskov Kommune og områdets brugere. Midlerne tilvejebringes gennem medlemsbidrag, frivillige bidrag, pengegaver, sponsorgaver, donationer, kommunale tilskud samt forskellige arrangementer lavet af foreningen.
Hjemsted: Hammelvej 3, Hammel, Favrskov Kommune. Oprettet i år 2013
2) Medlemskab og kontingent.
Medlemskab:
Hammel Hundeskov er en upolitisk forening, og enhver der ønsker det, kan optages som medlem.
Kontingent:
Fastsættes af bestyrelsen, og medlemskab opnås ved betaling af kontingent.
3) Bestyrelsens sammensætning:
Bestyrelsen består af det antal medlemmer der ønsker at opstille og bliver valgt på generalforsamlingen, dog max 12 medlemmer. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand, sekretær og kasserer. Der ydes intet vederlag til de enkelte bestyrelsesmedlemmer, men de kan efter aftale få dækket egne udlæg i forbindelse med relevant bestyrelsesarbejde.
Formanden:
Indkalder til møder ved skriftligt dagsorden. Formanden leder møderne og drager omsorg for udførsel af de trufne beslutninger.
Kassereren:
Har ansvaret for medlemskartotek, medlemsbeviser og regnskab samt at der hvert år udarbejdes et driftsregnskab og status for foreningen. Regnskabsåret er 1.4. – 31.3. . Regnskabet skal revideres af en på generalforsamlingen valgt revisor, der ikke er medlem af foreningens egen bestyrelse. Regnskabet fremlægges på generalforsamlingen.
Sekretæren:
Udarbejder efter hvert møde er skriftligt referat, der godkendes online af bestyrelsen, og herefter offentliggøres til foreningens medlemmer.
4) Forretningsorden:
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. Bestyrelsesmøder afholdes ved behov. Beslutninger afgøres ved alm. stemmeflertal. I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende. Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 4 medlemmer er til stede.
5) Økonomi og regnskab:
Regnskabsåret er 1.4. – 31.3. Revisor reviderer og attesterer regnskab og bilag ved regnskabsårets afslutning, hvorefter regnskabet fremlægges til godkendelse på den årlige generalforsamling i revideret stand. Revisor vælges på generalforsamlingen og må ikke være medlem af bestyrelsen. Udgifter skal attesteres af formanden eller kassereren. Foreningens midler indsættes på en konto i et pengeinstitut og administreres på forsvarlig vis af bestyrelsen. For forpligtelser hæfter alene foreningens formue. Ingen af foreningens medlemmer hæfter således for foreningens forpligtelser.
6) Tegningsret:
Foreningen tegnes af formand, næstformand og kasserer i foreningen.
7) Generalforsamlingen:
Generalforsamlingen er øverste myndighed og indkaldes med mindst 2 ugers varsel pr. E-mail. Ordinær generalforsamling afholdes i maj måned med følgende dagsorden:
1) Valg af dirigent.
2) Formanden aflægger beretning.
3) Kassereren aflægger beretning og forelægger det reviderede regnskab til godkendelse.
4) Valg af bestyrelsesmedlemmer.
5) Valg af revisor.
6) Indkomne forslag.
7) Eventuelt.
Som bestyrelsesmedlem bliver man valgt til en 2-årig periode. Således er der ved den ordinære generalforsamling altid ca. halvdelen bestyrelsens medlemmer på valg. Ved det efterfølgende års generalforsamling er den anden halvdel på valg. Genvalg kan finde sted.
Forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal udformes skriftligt og være bestyrelsen i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen. Endelig dagsorden udsendes pr. E-mail senest 2 dage før generalforsamlingen. Skriftlig afstemning foretages hvis et eller flere medlemmer ønsker det.
Alle beslutninger på generalforsamlingen træffes ved alm. stemmeflertal.
8) Ekstraordinær generalforsamling:
Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder anledning til det, eller mindst 2/5 af medlemmerne skriftligt begærer det. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes med mindst 14 dages varsel pr. E-mail.
9) Stemmeret:
Stemmeret på generalforsamling har myndige medlemmer, der senest 3 uger før generalforsamlingen har indbetalt kontingent. Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde med 1 stemme pr. medlemskab.
10) Vedtægtsændring:
Ændring af vedtægterne kan kun ske på generalforsamlingen, hvor 2/3 af de fremmødte stemmer for ændringen. Forslag af vedtægtsændring skal fremgå af indkaldelsen.
11) Ophævelse af foreningen:
Ophævelse af foreningen kan kun ske på en generalforsamling, hvor emnet er optaget som et særligt punkt på dagsordenen. Ophævelsen kan vedtages, hvis 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer for. Såfremt vedtagelsen sker med et mindre stemmetal, kan ophævelsen kun ske ved indkaldelse til en ekstraordinær generalforsamling, hvor 2/3 af de fremmødte medlemmer stemmer for. Ved ophævelse af foreningen tilfalder midlerne Hundeskoven og dens brugere, og administreres af Favrskov Kommune.